Plus och minus med mitt jobb



Ibland så är jag riktigt trött på mitt jobb.
Det finns så mycket som jag inte gillar med det, men ändå så vill jag stanna kvar. Så jag tänkte lista vad som är bra och dåligt med mitt jobb. Vi börjar med det positiva.

Plus
- Jag har många vänner på jobbet som jag trivs bra med
- Jag älskar att träffa många människor när jag jobbar
- Jag bor 5 minuter ifrån där jag jobbar
- Jag får gratis lunch
- Jag har lärt mig att göra kaffe

Och nu är det dags för det negativa.

Minus
- Vi får bara en halvtimmes rast på en 9-timmars dag
- Vi får bara en halvtimme plus 15 min när vi jobbar 10 timmar
- Jag tjänar dåligt - ca 75kr i timmen före skatt
- Vår manager är en bitch som inte har respekt för någon
- Vill jag ha ledigt en helg får jag bara jobba 4 dagar
- Jag måste jobba stängning nästan varje dag
- Jag jobbar hårdare än vår manager
- Chefen fuskar med lönen och betalar för lite
- Är jag sjuk EN dag måste jag ha en läkares underskrift
- Jag blir ofta skickad på lunch för tidigt och är inte hungrig

Ja, som ni ser så finns det ganska många minus. Jag skulle nog gärna vilja byta jobb. Men jag vet inte hur svårt det skulle vara, och jag vill inte riskera att bli utan jobb. För då måste jag lämna Nya Zeeland. Vi får se hur det blir med det. Nu måste jag snart tillbaka till jobbet. Skrev detta inlägget på min alltför tidiga rast. 1,5 timme efter att jag börjat. Nu ska jag tillbaka och jobba 5 timmar till. En ganska kort dag.

Kommentera
Postat av: pimpXprincess

Vad jobbigt att det finns så mycket minus :/ Kan du inte söka andra jobb även fast du jobbar där då? Bara kolla upp vad som finns? :)

2010-03-04 @ 00:16:00
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: jitah

Nu får jag ärligt riktigt dåligt samvete som satt dig i mer jobb :/

2010-03-04 @ 01:25:19
URL: http://jitah.blogg.se/
Postat av: Adine

Men.. Varför får du inte bo kvar i Nya Zeeland om du inte har något jobb? :O

2010-03-04 @ 20:02:47
URL: http://justbeingmyself.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Verkar som om ditt jobb är lite upp och ner...

2010-03-06 @ 20:54:35
URL: http://annalovisahjalmarsson.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback