Work from home - get $10000000..

Okej det kanske var lite överdrivet. Men ni vet vad det är jag skriver om va? Jag tror inte att jag är ensammen om att ha sett annonser där folk lovar att man kan tjäna tusentals kronor i månaden genom att jobba hemifrån. Allt man behöver göra är att betala 399 kr och sedan få instruktioner skickade och...bla!

Allt sånt där gör mig irriterad.
Mest för att jag vet att det faktiskt finns folk som går på det. Allt man gör är att förlora pengar.



Men det låter ju ganska lockande. "Välj dina egna arbetstider, få mer fritid, få mer pengar över till vad man vill spendera det på". Man kan nästan inte säga nej till det. Jag undrar vem det var som började med såna här grejer? Någon snubbe som satt och tänkte att han behövde mer pengar men inte orkade jobba. Så han började skicka skräpmail till folk och lovade att om de gav honom en viss summa pengar så skulle de kunna tjäna tusentals. Smart snubbe i så fall. Han är säkert rik. Och sitter säkert i fängelse.

Anledningen att jag skriver om detta är att vi fick en lapp i posten som handlade om att jobba hemifrån. Vi slängde den direkt.

Tänk om vi missade världens möjlighet att tjäna pengar? Haha.

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback