Jag hatar mitt jobb!



Jag längtar verkligen tills jag kan få byta jobb.
Det är inte det att jag hatar att vara Barista. Jag tycker om själva yrket. Men vi jobbar verklingen arslet av oss utan att få något tillbaka för det. Och vi får inte tillräckligt med raster. Vi får en halvtimme per dag när det är meningen att man ska få en halvtimme plus två 15-minuters raster. Jag blir helt slut för det är en väldigt stressig arbetsplats.

Och man tycker ju att om man endast får en halvtimmes rast per dag så borde de skicka en på sin rast i mitten av arbetsskiftet. Men nej, man skickar folk på rast en och en halv timme efter att de börjat så att de sedan får jobba runt 6 timmar i streck utan någon rast överhuvudtaget.

Fy fan vad jag hatar mitt jobb just nu. (Sitter nämligen på denna rast). Jag är inte ett dugg hungrig vilket innebär att jag inte kommer kunna äta idag. Inte förrän jag kommer hem från jobbet om 6 timmar. Skitkul.

Jaja, jag byter jobb så fort jag får ett nytt visum. Mitt går nämligen ut i Oktober så jag måste ansöka om nytt innan jag kan söka jobb.

Hoppas att ni får en bättre dag än jag!

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback