Jodå, jag lever fortfarande!



Jag har inte skrivit i bloggen sedan jag kom hem från Australien av några enkla anledningar.

1. Jag har jobbat mycket och inte haft mycket tid över till annat.
2. Det är inte många som läser min blogg, så det börjar bli lite långtråkigt.
3. Jag får inga kommentarer (vilket hör ihop med anledning två)


Det skulle vara så mycket roligare att skriva i bloggen om man fick lite kommentarer från olika människor då och då. Sedan att min blogg kanske inte är den intressantaste, det förstår jag ju. Men ge mig förslag på vad ni tycker är roligt att läsa så försöker jag inrikta mig lite åt de förslagen. Så länge det inte är kläder och mode.

Idag var vi på en sorts provsmakningsmässa där de hade massor av olika stånd med mat och vin. Man betalade 100 kr för att komma in, och sedan fick man provsmaka hur mycker man ville. Tyvärr så dricker inte jag vin, så det blev bara mat för min del. Men det var ganska så skoj.

Jag har sökt ett översättarjobb. Engelska till Svenska. Får jag det så är det ett heltidsjobb och då blir jag tvungen att  välja mellan det eller jobbet jag har på Gloria Jean's. Jobbet som översättare ger mer pengar och det kan jag behålla när jag kommer tillbaka till Sverige. Vi får se hur det blir med den saken. Det är inte säkert att jag accepterar det även om jag får det. Det skulle vara ett jobb hemifrån, vilket är både bra och dåligt. Man måste ha självdisciplin, vilket jag kanske inte har alla gånger. Men jag hoppas kunna lära mig med tiden.

Kommentera
Postat av: Tiina

Jo men precis jag vill ju inte göra till D.kupa presic liksom, jag har ju A jag vill göra de till B det är räcker för mig. Jag vill inte ha så det syns att jag har "gjort" de du vet. Jag vill inte att folk ska ba okej nyss hade hon inga bröst nu värsta melonen. Nej nej! De ska vara normala :)

2009-05-10 @ 18:09:35
URL: http://onlyonelove.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Du det där med provsmakning lär ju inte helt fel! jag hade LÄTT prövat allt som bara gick att prova haha, och jag tycker verkligen du ska ta det där jobbet om du kan ha med dig det hem. Det är ju hur kul som helst ju! Det är ju en bra merit om inte annat =)

Saknar dig galet här hemma i Sverige by the way! det ska du veta

puss och kram från Sweden!

2009-05-11 @ 19:54:23
URL: http://sotleif.blogg.se/
Postat av: Viktor

100kr? För att bli mätt? Låter ju intressant. Först tyckte jag det stod ÖverSITTarjobb...men Översättarjobb låter ju schystare :D



Mvh

Viktor

2009-05-12 @ 17:50:38



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback