Wellington - Rotorua - Coromandel - Auckland

Jag har ju pratat länge om att ladda upp bilder från vår Roadtrip som vi gjorde i Februari. Och här kommer de äntligen!! Haha. Så jag och Jeremy hyrde alltså en bil över en helg för att resa iväg och titta runt lite i Nya Zeeland. Han hade inte sett så mycket själv innan faktiskt.

Vi började i Wellington såklart och åkte upp till Rotorua där vi spenderade den första natten. Staden stank verkligen. Ni anar inte. Jag kan bara jämföra det med ständiga äggfjärtar precis framför ansiktet på en. Haha. Jag kunde knappt vistas utomhus utan att känna mig spyfärdig. Dag två i Rotorua gav vi oss iväg för att åka "luge". Kan tyvärr inte översätta det till svenska. Men det var grymt roligt. Det är som en liten bil av plast som man rullar ner för backar med!

Senare samma dag åkte vi upp till Coromandel där vi stannade vid Hot Water Beach och Cathedral Cove. Cathedral Cove har varit ett drömresemål för mig sedan länge och jag blev verkligen inte besviken! Jag skulle kunna åka tillbaka hur många gånger som helst. Det var som ett paradis.

Efter det åkte vi vidare till Auckland där vi spenderade en natt och sedan hela dagen efter. Vi besökte Aucklands Skytower, som faktiskt är åtta meter högre än Eiffeltornet.

Ja, det var en kort sammanfattning av vår resa. Här kommer lite bilder. Fler bilder finns på min bilddagbok den 14,15 och 16 Februari.







Kommentera
Postat av: asd

din kille, heter han hiro nakamora?

2009-04-10 @ 03:12:16



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback