Det går inte att laga mat här..



J
ag har fått så många recept av mamma som jag kan laga här, men jag blir bara förbannad varenda gång jag försöker! Det går helt enkelt inte att få det att smaka som hemma. Jag har lagat köttbullar, pannkakor, wok, kladdkaka.. Köttbullarna blev okej.. men inte alls som hemma. Pannkakorna blev helt värdelösa. Woken blev okej, men smakade annorlunda. Kladdkakan blev faktiskt riktigt bra.

Men nu idag så har jag försökt laga köttsoppa. Allt verkade gå bra. Det luktade hur gott som helst. Sedan smakade jag på soppan.. Det smakade vatten. Så jag fick hälla i  typ en halv burk buljong. De har inte buljongtärningar här, de har pulver. Det smakar fortfarande inte speciellt gott. Men vi har ingen annan mat hemma, så det är bara att äta.

Usch säger jag bara.

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback