Mmmm.. Bläckfisk!



Igår var det världens fest i vårat hus.
Tre lägenheter hade gått ihop och ordnat en fest som de bjudit in ca 300 personer till. Jag kände inte alls för att vara i vår lägenhet eftersom jag visste att folk skulle hitta hit även om vi inte deltog. Så jag bestämde mig för att gå ner på stan och hitta på något. Jeremy följde med.

Vi började med att gå och äta Sushi till middag. Vi gick till en restaurang som har ett så kallat Sushi Train. De sätter fat med sushi på ett löpande band och man plockar åt sig det man vill ha och betalar efteråt. Priset varierar och tallrikarna har därför olika färger. Blå, Grön, Röd och Svart, där blå är billigast och svart dyrast. Vi såg ett fat med bläckfisk komma förbi flera gånger och tänkte att vi nästan var tvugna att smaka. Vi ryckte åt oss ett och började äta. Bläckfisken var så klart rå, och vidrig! Haha. Och tror ni inte att det var en svart tallrik. Alltså den dyraste. Men men, man är ju tvungen att testa.

Efter det så gick vi och spelade biljard. Jeremy sänkte 8:an tre gånger så tekniskt sett så vann jag, men vi fortsatte att spela ändå och han vann alla fyra omgångar. Jag tröttnade efter det och vi satte oss och spelade lite på sådana där spelautomater.. vad heter de nu igen? Jag kan inte komma på det. Hur som helt så la jag i 2 dollar och gick där ifrån med 32. Haha. Så det var ju ganska bra!

Jag funderar på om jag kanske skulle gå tillbaka dit ikväll. Vi får se.

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback