Jordbävning - 7.8 på Richtersskalan



Igår kväll så var det en jordbävning här i Nya Zeeland. Den mätte 7.8 på Richtersskalan. Det är rejält kraftigt. Det är lika kraftigt som den jordbävning som dödade 68 000 människor i Kina i Maj förra året. Jordbävningen inträffade på den södra ön, och de varnade för en Tsunami. Själv kände jag inte av jordbävningen överhuvudtaget.

Det blev ingen tsunami, men det blev tre efterskalv. 5.9, 5.5 och 5.3 på Richtersskalan. En tjej som jobbade på Gloria Jean's tidigare bor just nu på den södra ön, men hon kände inte av skalvet. Det är lite konstigt eftersom det var så starkt.

Jag är glad att jag inte kände av något! Naturkatastrofer skrämmer mig!

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback