Sevens 2009



Jag tänkte att jag skulle berätta lite mer om vad Sevens är för något. Varje år ordnas en rugbyturnering här i Wellington, där lag från hela världen kommer för att spela. Det håller på i tre dagar. Första dagen har de en parad genom stan, där alla lagen visar upp sig. Andra och tredje dagen spelar de matcher. Det roliga med Sevens är att det handlar mer om fest än rugby. De som går och ser Sevens klär alltid ut sig till någonting. Det är ungefär som Halloween.

Jag såg lite utav paraden igår. Spelarna kastade små rugbybollar till publiken och gav pärlhalsband till tjejer. Jag fångade ingenting för jag filmade så när bilen med Nya Zeelands lag stannade där jag stod gick jag fram och frågade en av spelarna om jag kunde få en boll. Haha. Jag fick en, och så hängde han tre halsband runt min hals. Det lönar sig att fråga!

Jag hade gärna gått och sett matcherna. Men biljetterna sålde slut för flera månader sedan. Ska man köpa biljetter från privatpersoner blir det betydligt dyrare.. Jag kollade upp hur mycket jag skulle få betala för två biljetter för matcherna på lördagen då jag är ledig. Det visade sig att det billigaste jag kunde hitta var över 300 dollar (1500 kr).. Det har jag verkligen inte råd med.

Men det har varit roligt att gå runt och se alla som är utklädda nere på stan.

Kommentera
Postat av: anna

det verkar skitkul ju :)

2009-02-06 @ 14:28:15
URL: http://addspirit.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback