Jobbintervju på City New World

De ringde mig från New World (mataffär) när jag var uppe i Auckland. Jag blev väldigt förvånad för det var jättelänge sedan jag sökte jobb där. Killen som ringde mig ville att jag skulle komma in på en intervju. Så vi bokade in tid till idag klockan 3. Jag gick dit, men visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Jag sa till honom i telefonen att jag just nu jobbar på Gloria Jean's, men tänkte att han kanske inte uppfattade det riktigt.

Hur som helst så kom jag till intervjun och han ställde frågor som jag besvarade, och jag berättade om mig själv. Han tyckte om mig och sa att han hade flera positioner han skulle kunna tänka sig passa mig. Sedan drog jag upp att jag inte kunde jobba på ett ställe i mer än tre månader. Då blev det tvärstopp. Han sa att jag måste kunna stanna i åtminstone sex månader, annars kunde han inte anställa mig. Och det förstår väl jag också. Han tyckte att jag skulle kolla upp en extra gång om det verkligen stämmer, för tydligen så finns det undantag på vissa visum.

Sedan fortsatte intervjun litegrann och han sa att om jag kunde jobba längre än tre månader så var han väldigt intresserad och han ville att jag skulle få träffa deras "manager". Han ville även att jag skulle sluta på Gloria Jean's omedelbart..

Det blir inget New World för min del!

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback