Påsken - tillbaka till Rotorua?



Ni som har läst min blogg förut vet att jag var på en roadtrip tillsammans med min pojkvän. Vi åkte från Wellington till Auckland och stannade där emellan i Rotorua och Coromandel. Rotorua var staden som luktade som ruttna ägg blandat med lik eller något. Stanken beror på att de använder ett speciellt värmesystem som vi i Sverige tydligen kallar för bergvärme. Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det.

Hur som helst så har Jeremys föräldrar frågat oss om vi vill spendera påsk med dem och åka iväg på en liten resa. Och vart vill de åka då? Jo, Rotorua såklart. De vet inte om att jag och Jeremy redan har varit där. Vi talade inte om för dem att vi åkte på den resan för de tyckte inte att vi hade råd med det eftersom Jeremy då inte hade mer än ett deltidsjobb. Men han ville ju visa mig runt i Nya Zeeland.

De ville inte bara åka till Rotorua, tack och lov. De ville åka förbi Napier och Taupo också. Taupo körde vi också igenom på vår roadtrip, men Napier har jag inte varit i ännu så det skulle kunna vara kul.

Jag åker gärna iväg över påsken. Det är så tråkigt att bara sitta hemma och glo. Jag är ju ändå ledig fredag, lördag och söndag, så varför inte passa på.

Vad ska ni hitta på i påsk?

Kommentera
Postat av: T-iina

jo men precis det är ju alltid något:)

men hur länge har du varit där nu?? :)

2009-04-05 @ 17:51:42
URL: http://onlyonelove.blogg.se/
Postat av: pappa

är du inte ledig Måndag också Annandag påsk

2009-04-05 @ 20:22:11
Postat av: T-iina

Oh herregud va snabbt tiden har gått :O

så länge shiiet.haha.



jo vissa förstår ju men vissa tjuriga kärringar står å gnäller, o ba jag har väntat i 20 minuter på min hamburgare. Du sa den skulle komma snart. fast hon sa inte de till mig. men till en jobb kompis brevid blev så arg på kärringen o hade lust o kasta mat på henne haha .

2009-04-05 @ 22:25:57
URL: http://onlyonelove.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback