Jag lyckades uppnå höjden av dumhet..



Igår kom jag hem från jobbet och hade mycket att göra eftersom jag och Jeremy ska flyga upp till Auckland ikväll för att senare flyga vidare till Australien. Jag var trött och utsliten efter en skitdag på jobbet och ville bara få allt gjort. Jag började med tvätten. Jag slängde in alla kläder inklusive arbetskläderna i tvättmaskinen och satte på. Sedan lagade vi mat och åt upp den innan tvättmaskinen var färdig. Jag gick in och slängde in allt i torktumlaren.

Sedan satte jag mig ner och tog det lugnt en liten stund. Jeremy kom in och frågade vart min mobiltelefon var eftersom hans har gått sönder, så han ville låna min. "Jag vet inte" svarade jag och började tänka efter.. Ligger den bredvid sängen? Nej.. Kanske i köket? Nej.. I min jackficka? Nej.. I byxfickan då kanske?.. Hmm.. vart är mina byxor?..

SHIT!! Byxorna tvättade jag ju! Säg inte att jag lämnade mobilen i byxfickan. Jag sprang in och öppnade torktumlaren och drog ut byxorna. Jag kände efter i fickorna, men den var inte där. Jag blev oerhört lättad! Men sedan kom Jeremy in och rotade runt bland resten av kläderna i torktumlaren. Tror ni inte att den låg där?

Fan också.. Nu har ingen av oss en telefon. Min telefon var ju som tur var skitbillig, men ändå. Det hade ju varit bra att ha en mobiltelefon i Sydney..

Igår var inte min dag helt enkelt.

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback