De vill uppgradera mig på jobbet!



Idag på jobbet så kom Darko (chefen) fram till mig och frågade vad mina framtidsplaner var. Hur länge jag skulle stanna i Nya Zeeland och så. Jag sa att jag inte var säker och då berättade han att han ville att jag skulle bli en "supervisor", vilket på svenska tydligen översätts till "ledare". Det innebär att jag får öppna och stänga cafét, vara där ensammen, göra ordrar och att jag tjänar lite mera. Saken är den att jag endast skulle tjäna en dollar mer i timmen, vilket är ca 5 kr. Jag skulle sammanlagt bara tjäna ca 700 kr mer i månaden. Vilket inte är så där fruktansvärt mycket för det ansvar man får. Man får ju ansvaret över de andra arbetarna. Gör de något fel så får du skulden för att du skulle ha sett till att de gjorde det rätt.

Jag vet inte vad jag ska göra. Det skulle ju se bra på mitt CV om man säger så. Jag ska tänka på saken. Vad tycker ni? Skulle ni göra det?

Kommentera
Postat av: T-iina

Wow grattis! Va härligt fan, jag tycker du ska ta de. Visst de blir mer ansvar o de. Men o andra sidan det är väl inte så ofta de blir fel? Det är bara att vara kontrollerande först. Det är som du själv säger, det skulle stå fint i cv.. :)

2009-04-09 @ 10:44:58
URL: http://onlyonelove.blogg.se/
Postat av: T-iina

OKej då förstår jag varför jag fick tillbaka så litet. Men endå orättvis ju! Då hoppas jag verkliigen på att jag får mer nästa år. HAHA

2009-04-09 @ 10:45:25
URL: http://onlyonelove.blogg.se/
Postat av: pappa

Du får ungefär samma ansvar som jag på jobbet men jag får bara hälften 350 kr i månaden som försteman.

Det blir mera ansvar för dig men samtidigt kan det hjälpa dig till bättre jobb i Sverige senare.

Men du måste själv bestämma för du vet ju hur jobbet fungerar. Vem har haft det här ansvaret förut eller är det något nytt från din chef?

2009-04-09 @ 19:35:02
Postat av: o, u dont know me

ta det för fan. its a once in a lifetime grej. peace

2009-04-10 @ 03:01:54
Postat av: Johanna

Sv; Ja, det tycker jag att det är. Det är som att ladda ner fast utan nerladdningen. Du söker på en låt eller artist och sedan kommer det en massa låtar du kan lyssna på i Spotifyprogrammet. Kanon!

2009-04-10 @ 05:52:36
URL: http://ioana.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback