SJ, kära SJ



De slår verkligen alla rekord i att vara värdelösa. Jag vet att det kanske kan vara svårt med snöstormar och allt möjligt så förseningarna är okej. Men när jag kom till centralstationen imorse så fungerade ingen av de miljoner biljettmaskiner de har. Det var massor av folk som behövde boka biljetter och SJs Kundcenter var överfullt. Jag tog ut en nummerlapp med nummer 56. På nummertavlan stod det 6.

Jag trodde verkligen inte att jag skulle hinna få en biljett innan mitt tåg gick, men nummer efter nummer gick och till slut var det min tur. Så jag gick fram och bad om en biljett till Nyköping. Jaha, sa han och förklarade att systemet var nere så han var tvungen att göra ett temporärt kvitto av något slag som jag kunde visa på tåget. Och när jag skulle betala med mitt VISA kort så fungerade inte kortterminalen.. Grattis SJ, ni har gjort det igen.

Som tur var hann jag med tåget och kom hem i tid till mitt möte. Men SJ kan man verkligen inte lita på.


Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback