Sena kvällar ger också konstiga drömmar



Inatt hade jag ännu en konstig dröm. Jag vet inte vad det är med mig. Jag brukar aldrig drömma så mycket, men jag antar att det är för att jag sover oroligt.

Den här gången så började det med att jag träffade min brors vän Martin. Han hade dåligt med pengar och behövde lite för att gå och handla mat. Så jag lånade ut 200 kr till honom. Ungefär en kvart senare kom han tillbaka med pengarna och sa att han inte orkade gå och handla, och att han gått till McDonalds istället.

Sedan bytte drömmen handling totalt. Jag var på väg ut på en klubb med Johanna (en gammal vän), Jeanette och hennes BEBIS! För det första har hon ingen.. för det andra, varför skulle man ta med den ut på klubben?

Hur som helst så kom vi inte in, för vi var inte uppskrivna på gästlistan. Men Johanna och jag gav inte upp. Vi ville in. Jeanette och hennes bebis försvann dock, så då gick vi efter för att leta. Vi gick in i en shoppinggalleria som av någon konstig anledning var öppen mitt i natten. Och Johanna bestämde sig för att prova en brudklänning. När jag sedan öppnade skynket för provrummet så var det inte Johanna längre. Det var den kraftiga, mörka kvinnan från drömmen jag hade igår.

Hur som helst så ville jag hitta Jeanette och jag var orolig för vart hon tagit vägen. Men "Johanna" hade en sorts GPS funktion på sin telefon där man kunde se vart personer befann sig. (COOLT) Så jag sökte efter Jeanette och fick fram att hon var i närheten. Så vi gick dit. Men när vi stod där hon skulle vara så var det ingen där. Då blev jag riktigt orolig. Men det visade sig att shoppinggallerian hade ett hemligt rum en trappa ner. Så vi gick dit. Där hittade vi Jeanettes bebis tillsammans med en man och en kvinna. Hon var skadad. Så jag slet tag i henne och sprang upp och ut på gatan.

Från gatan ringde jag efter en ambulans, som stod längre ner på gatan och kom direkt. Ambulanspersonalen kom ut och kommenterade hur söt bebisen var och helt plötsligt var hon inte skadad längre. Och nu var det inte längre Jeanettes bebis, det var min. Ambulanspersonalen kom med namnförslag och efter det vaknade jag.

Jeanette hittade jag aldrig.. =D

Någon annan som har såna här konstiga drömmar?


Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback