I'm dreaming of a white christmas.. not.



Jag var precis nere på stan med några vänner och på väg ner så började det snöa för första gången den här vintern. Eller sen-hösten. Jag hade lockat mitt hår jättefint innan jag lämnade lägenheten. De lockarna var borta när jag kom ner på stan. Jippi.

Jag satt och fikade och kom att tänka på att jag kommer att fira julen i solen. Det blir någonting nytt. Samtidigt känner jag mig ledsen över det, för jag gillar den svenska julen. Det kommer inte bli samma sak i Nya Zeeland. Och inte nyår heller, eftersom de inte har några fyrverkerier i princip. Jag ska inte klaga, för jag är ju livrädd för fyrverkerier i alla fall.

Det var i alla fall mysigt att få sitta med en kopp te och titta när snön föll en gång innan jag åker.
Mer än så behövs inte :)

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback