Hur dum får man vara på en skala?



Ligger i sängen och stänger av mitt alarm som jag satt på klockan 10. Klockan 11.30 ska jag vara nere på stan och klippa mig. Gott om tid tänker jag.. Vaknar nästa gång klockan 10.30 och tänker att nu måste jag nog gå upp. När går bussen förresten? Kanske är bäst att kolla. Tar upp mobilen och får reda på att den enda buss jag kan ta för att vara säker på att komma i tid går klockan 10.35.

Dum nog som jag är så tror jag att om jag skyndar mig så hinner jag med den! Busshållplatsen är ändå nästan precis utanför porten. Så jag sliter på mig de närmsta kläderna, springer in på toa och tvättar av ansiktet, ut i hallen och tar på mig ytterkläderna och borstar håret. Hämtar mobilen och plånboken. Och precis när jag ska gå ut genom ytterdörren hör jag bussen åka förbi.

Så nu sitter jag här.. Det går en buss 11.15 så jag hoppas att den kör fort eller att frisören är sen eller något. Nu hinner jag nog äta någon smörgås eller något också.


Kommentera
Postat av: anna

usch störande. sådär gör jag hela tiden, är kass på tider :P

2008-11-20 @ 17:43:24
URL: http://addspirit.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback