Svårt att få tag på Fish&Chips



Igår kväll bestämde vi oss för att vi skulle äta Fish and Chips till middag. Vi började gå mot en restaurang som låg väldigt långt borta. Det tog ett ganska bra tag att komma dit. Kanske 20-25 minuter. När vi väl kom in så stod vi allihopa (Jag, Jeremy, Derek, Max och Bowen) och tittade på menyn för att bestämma oss vad vi ville ha. Derek och Max höll på och skojade med varandra. Jag vet inte riktigt om vad, men Derek pussade Max på örat av någon anledning. Då började ägaren till restaurangen skrika. Hon var en äldre asiatisk kvinna. Hon sa att om de inte slutade upp omedelbart så fick de gå ut utanför.

Jaha, tänkte jag. Hon är väl homofob eller någonting. Men det visade sig att så var inte fallet. Det var en annan kund som skulle köpa fisk över disk och höll på att välja mellan olika fiskar. Då började hon skrika åt honom att han inte fick välja utan bara ta en, för alla var lika bra.

När vi väl kom fram och skulle beställa så var hon så grymt otrevlig att Bowen blev skitförbannad. Han började skrika tillbaka på henne och fråga hur hon behandlar sina kunder egentligen. De stod och skrek åt varandra hur länge som helst och först trodde jag att allt var ett skämt, men det visade sig att det var på allvar. De skrek och skrek och till slut slet Bowen tillbaka sina pengar som han skulle betala med och sa att han fan inte skulle ge henne sina pengar. Hon skrek åt oss att försvinna därifrån och det gjorde vi. Jag gapskrattade ett ganska bra tag för att jag tyckte att hela situationen var så fruktansvärt överdriven.

Hur som helst så fick vi då gå vidare för att hitta ett annat ställe med Fish and Chips. Det visade sig vara dubbelt så långt bort. Så det blev ännu en lång promenad. Och inte nog med det så blåste det nästan stormvindar. I Sverige hade vi kallat det för storm. Jag ramlade nästan på grund av att vinden var så stark.

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback