Windy Wellington, vad gör du med mitt hår?

Jag älskar Wellington. Det är en underbar stad. Men nackdelen med staden är att det är fruktansvärt blåsigt tre fjärdedelar av året. Ska man gå ut på fest här så är det inte ens idé att tänka på att styla håret.

Imorse när jag skulle till jobbet bestämde jag mig för att dit. Ibland tar jag bussen. Det är ju ändå 1,6 kilometer att gå. Jag skulle ha tagit bussen. Efter halva vägen börjar det blåsa fruktansvärt och dugga. Mitt hår blir frizzigt så fort det hör talas om vatten. Tänk vind och fukt så kan ni ju tänka er hur jag såg ut i huvudet när jag kom till jobbet!

Sedan att man är tvungen att gå runt i caféet och servera kunder samtidigt som man får konstiga blickar är inte så jätteroligt. Men jag överlevde. Härdanefter tar jag på mig någon sorts luvtröja som gömmer håret totalt.


Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback