Utsikten är inte så vacker..

Det värsta som finns är att gå till jobbet i skitväder. Och det är precis vad jag måste göra idag. Utsikten från lägenheten ser ut som på bilden nedanför. Och inte är det nära till jobbet heller. Det är 1,6 kilometer dit.
Usch. Jag har börjat en ny vana som innebär att jag läser på vägen till jobbet. Men det fungerar ju inte om det regnar. Förhoppningsvis slipper jag regnet. Men det är väl att hoppas på för mycket.

Tydligen så är December i Wellington alltid ganska kall och regnig. Trots att det är motsvarigheten mot Juni i Sverige. Det är sjukt hur man ena dagen kan ligga på stranden och sola och bada, och nästa får man nästan ta på sig vinterjackan igen!

Hur som helst ska jag göra mig i ordning inför jobbet nu, även fast det tar emot..



Kommentera
Postat av: Emelie

Ja det är superkul! Haha, jag är precis likadan. Jobbigt att man ska vara så kräsen, men det blir fint i slutändan! :D

2010-12-14 @ 23:14:54
URL: http://ljusastunder.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback