Jag är inte bra på att lära ut



Jeremy håller på och försöker lära sig svenska. Han lånade en bok på biblioteket (efter att jag nästan tvingat på honom den) och nu ligger han och läser i den varje kväll. Jag brukar ligga bredvid och komma med kommentarer.

Men jag vet inte hur man lär ut. Jag försöker förklara så gott jag kan, men det är inte alltid så lätt. Han har lärt sig att "to" är "till", men sedan kommer han till en mening som till exempel "du kan säga till", och där blir det tvärstopp för mig när jag försöker förklara att "till" inte alltid behöver betyda "to".

Haha, svenskan är krånglig, det måste jag säga..

Kommentera
Postat av: T-iina

E de dem som är blåa ?

isf våga jag inte prova dem,

asså en kompis provade den o hon tyckte

de va nge vidare, ( vi har typ haft samma problem)

2009-03-03 @ 11:08:00



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback