Daylight Savings



Idag hade jag satt mitt alarm på tio och det var tänkt att jag skulle gå upp då, men jag var så trött när jag vaknade så jag ställde om det till halv elva. Då gick jag upp och gick och duschade, och sedan tänkte jag "Usch, jag skulle ha gått upp klockan tio i alla fall så hade jag inte behövt stressa lika mycket." Jag gick in och satte på datorn och sedan skulle jag kolla vad klockan var för att se hur lång tid jag hade kvar innan jag skulle börja jobba. Då står det att klockan är 9.56. "Va?" tänkte jag.. och det tog ett bra tag innan jag fattade.

Vi skulle alltså ställa tillbaka tiden en timme inatt, vilket jag totalt hade missat. Haha. Så nu är klockan tio över tio och jag har hur mycket tid som helst på mig innan jobbet! Vilken tur att jag sov den där extra halvtimmen.

Detta innebär alltså att vi ligger tio timmar framför Sverige istället för tolv som det var innan.

Kommentera
Postat av: T-iina

okej vad tråkigt att höra, men kul att du ska stanna längre ^^ trivs du jätte bra där annars då? :)

2009-04-05 @ 00:40:10
URL: http://onlyonelove.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback