Ska jag bli tvungen att plocka äpplen?



Än så länge har jag inte hört något på jobbfronten i Nya Zeeland. I och för sig har jag inte kommit dit än. Men man vill ju gärna få ett jobb på snabbt som möjligt så att man får ihop lite pengar till nöjen. Att åka ända till Nya Zeeland utan att åka till Australien är ju helt oacceptabelt. Så en resa dit måste det helt enkelt bli.

Hur som helst så kom Jeremy (pojkvännen) med förslaget att vi skulle kunna spendera sommaren med att plocka äpplen. Det är tydligen ett vanligt sommarjobb där och jag antar att någon måste göra det också. I beskrivningen står det så här:

Pick fruit off trees into a bucket strapped to your shoulders, which you then empty into fruit bins. You have to be fit and have good vision. This role may involve using ladders or elevated work platforms. You're usually paid by the number of bins you fill with fruit meeting certain size, colour, maturity and quality standards.

Jo hej du. Jag är ju vältränad som få. Det låter ändå som ett ganska skönt jobb om man tänker efter. Man jobbar i sin egen takt och man kan lyssna på musik samtidigt som man får en solbränna.
Härligt!

(Fråga mig inte vad jag gör uppe så här sent..)


Kommentera
Postat av: anna

jag förstår att du är nervös, men det kommer gå bra. och du är ju inte helt ensam :) något jobb hittar du alltid!

2008-11-13 @ 10:05:53
URL: http://addspirit.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback