5 saker ni kanske inte visste om mig




Jag har haft ballongfobi ända sedan jag var liten och var på barnkalas. Men det verkar som att min fobi bara blir värre med åren. Så fort jag ser en ballong så får jag rysningar i hela kroppen. Och ser jag ett barn leka med en ballong så gör det ont i hela mig.


Ända sedan vi började lära oss engelska i tredje klass har jag älskat språket. Jag såg alltid fram emot engelska lektionerna i skolan, och jag försöker alltid se på filmer och serier utan svensk undertext. Jag har sökt jobb som översättare och jag har även laddat upp undertexter till undertexter.se. Hör jag ett ord som jag inte vet vad det betyder så kollar jag upp det direkt.


Jag har alltid älskat gröna oliver, men hatar svarta. Jag brukar gå till affären för att köpa en burk och äta som godis. När jag äter grekisk sallad byter jag ut de svarta oliverna mot gröna.


Jag har haft problem med undervikt i hela mitt liv, och det värsta jag vet är när folk säger att jag är "patetisk som klagar". Har många gånger försökt få folk att förstå att undervikt också jag kan vara ett problem. Har alltid fått höra: "Men Gud, vad smal du är". De förstår inte att för en underviktig är det lika illa som att säga "Men Gud, vad fet du är" till en överviktig. Fick en gång kommentaren "Är du bara så där smal eller har du anorexia?" Då gick jag hem och grät. Jag är just nu 174 cm lång och väger 60 kg. Men för lite mer än ett år sedan vägde jag endast 53 kg. Har lagt på mig lite utav den feta maten i Nya Zeeland. Haha.


Jag älskar musik och jag kan faktiskt inte bestämma mig för vilken genre jag gillar bäst. Jag lyssnar på i stort sett allt. Självklart finns det mycket jag inte gillar. Men jag tycker om Pop, Rock, Hip Hop, Trance, Dance, Ballader, Country, Electronic Hardcore, House.. ja i stort sett allt!

Kommentera
Postat av: pimpXprincess

Vad jobbigt att ha fobi för ballonger :/



Det där med undervikt känner jag igen. Min kompis är underviktig och får alltid höra hur smal hon är. Sådant upprör mig!



Svar: Vilken tur! :D Haha!

2010-03-09 @ 11:49:27
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: Lovisa Illustratör

sv: hahaha jag hann aldrig märka att det kom på "fel" plats. Men tack så mycket för kommentaren om min illustration!

Ditt skivomslag blev jättesnyggt! :)

Förstår din ballongfobi, de är otäcka både när dom smäller och så själva gummimaterialet är...obehagligt på nå vis.

Gröna oliver ROCKS!!

2010-03-09 @ 17:16:05
URL: http://lovisaillustration.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag har oxå alltid vägt för lite så jag vet hur det känns...

2010-03-10 @ 21:03:00
URL: http://annalovisahjalmarsson.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback