Shibuya

Jag och Jeremy spenderade mestadelen av kvällen vid Shibuya här i Tokyo. Helt fantastiskt! Tokyo är verkligen en riktig storstad! Vi var ute till klockan halv tolv på kvällen och det fanns fortfarande 1000-tals människor ute på gatorna. Det är man inte van vid. I Wellington blir det ganska tyst på kvällarna, om det inte är helg förstås.

Vi tog en hel del bilder. Först och främst på Shibuya korsningen där miljontals människor går över gatan varje dag.







Vi gick runt och kollade i en hel del affärer i området, och jag hittade en del klädaffärer där jag kan tänka mig att köpa något. Men jag väntar tills jag har varit runt Tokyo lite mer, så att jag kan se om jag hittar något bättre och möjligtvis billigare. Shibuya lär ju inte vara det billigaste området!

Vi gick förbi en djuraffär där de bara sålde valpar och kattungar!
De hade stängt in dem i små burar av plast. Jag tyckte så synd om dem, men gud så söta de var! Och riktigt dyra. 65 000 yen för en kattunge, alltså nästan 5 000 kr.






Kommentera
Postat av: pimpXprincess

Hemskt att ha djuren instängda sådär :(



Hur länge blir du kvar i Tokyo?

2010-01-21 @ 17:39:49
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Låter kul i Tokyo!:D

2010-01-21 @ 20:20:37
URL: http://annalovisahjalmarsson.blogg.se/
Postat av: fotonich - smyckedesigner

Fin blogg du har.



P.s har just nu frågestund på min blogg nu, frågorna skall handla om att vara egen företagare . Har du någon fråga ? =)

2010-01-22 @ 15:26:39
URL: http://fotonich.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback