Tre skumma saker som hände på jobbet igår

Sorry att jag inte uppdaterade bloggen speciellt mycket igår. Hade mycket att göra, eller njae, jag jobbade mellan 7-2 och sedan var jag ute i solen några timmar! Så igår tog jag lite bilder på Wellington. Tyvärr så tog batteriet i kameran slut efter en liten stund så det blev inte så jättemånga bilder!

Hur som helst. Igår så hände det tre saker på jobbet som är värda att nämna i bloggen.

1. En kille i 30-års åldern kom in och beställde en latte. Han verkade konstig på något sätt. Antingen nervös eller bara allmänt ivrig. När han fått sitt kaffe satte han sig vid ett bord så att han kunde se oss jobba. Han stirrade och stirrade och vi började undra varför. När han druckit kaffet kom han fram till oss och tackade så mycket för servicen och sa att kaffet var väldigt gott. Sedan gick han iväg. Ca 2 timmar senare kommer han tillbaka. Går fram till Jonna (chefen) och säger att han måste prata med henne en snabbis. Han ser allvarlig ut och vi trodde alla att det kanske var något fel på kaffet ändå. De gick åt sidan och det enda jag hörde var Jonna säga "I'm already taken". Det visade sig alltså att han varit så nervös för att han ville bjuda ut henne, men inte riktigt vågade! Och jag som trodde att man inte kunde tycka om Jonna.. Haha.

2. En asiat i kanske 40-års åldern kom in och jag serverade hans kaffe. Han frågade vart min dialekt var från och jag berättade att jag kom från Sverige. Då blev han nästan helt galen och började berätta att han ÄLSKAR Sverige. Att han bott där under en tid och att det är som hans andra hem. Sedan börjar han nämna svenska kändisar som han tycker om. Kul, tänkte jag och gick tillbaka till jobbet. Efter kanske en timme när han skulle gå så kom han fram till mig och visade mig en Charlotte Perrelli (stavas hon så?) video på sin mobil och sa att han älskar henne. Jag började skratta för jag kan ju inte påstå att det är min musiksmak direkt. Sedan undrade han om jag skulle vilja träffas någon gång då och då så att han kan lära sig lite mer svenska. Han gav mig sitt visitkort och vi sa hejdå. När jag kom hem så tänkte jag att jag skulle kolla upp vem han var. Det visar sig att han äger en modetidning som heter Lucire och han var en utav jurymedlemmarna för Miss Nya Zeeland 2009!

3. Och så en kort berättelse. En kvinna kom in och beställde en kaffe, och när hon ska betala så gissa vart hon drar upp pengarna ifrån.... BH:n! Jag kunde inte låta bli att fnittra lite. Samtidigt som jag var lite äcklad över att jag var tvungen att hålla i dem pengarna!

Kommentera
Postat av: Fardowsa

Kollar nu på säsong 2 episode 3 :D

2009-11-07 @ 18:53:08
URL: http://applepiie.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback