Tourism and Hotel Management



Det är vad jag vill studera i framtiden.
Jag har vetat länge nu att turism är något som jag är riktigt intresserad av. Jag älskar att resa och se nya platser. Hotellreceptionist har jag velat jobba som länge, men aldrig fått chansen. Man måste ju ha rätt utbildning och det enda jag har är ju de tre turismkurser som jag tog på gymnasiet. Tyvärr räcker inte dem.

Det finns en utbildning här i Nya Zeeland som kallas för "Tourism and Hotel Management". Jag önskar att det fanns någonting liknande i Sverige. Folk har frågat mig varför jag inte stannar i Nya Zeeland och pluggar i några år, men jag kan helt enkelt inte göra det. Jag längtar hem alldeles för mycket. Jag vill plugga i Sverige, men jag har ingenting emot att plugga på engelska. Efter att ha bott i Nya Zeeland i snart 6 månader känner jag inte att jag har några som helst svårigheter med det engelska språket.

Det finns en turismutbildning i Göteborg, men för att kunna komma in på den så måste man ha pluggat nybörjarprogrammet först. Och det enda stället man kan göra det är i Umeå. Jovisst! Det låter ju lockande. Nä, jag får helt enkelt försöka hitta ett jobb och sedan med erfarenheten få ett bättre jobb. Min dröm är att driva ett eget hotell. Det lär nog förbli en dröm.

Kommentera
Postat av: Tina

Precis, det va inte så för mig när de va Åhlens då såg jag fram emot att jobba, gnällde aldrig. Va alltid positivt o glad över att jobba. Men nu får jag ont i magen utav att gå till jobbet till o med. De suger!

2009-05-27 @ 13:19:51
URL: http://onlyonelove.blogg.se/
Postat av: kjell

Du får starta med ett vandrarhem.

2009-05-28 @ 07:06:50



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback