Truth of the world - Everybody's doing it



Sitter just nu och lyssnar på Evermores senaste album som de släppte för någon vecka sedan. Har inte hunnit lyssna igenom det så mycket än, men det låter ganska bra! Mina favoriter än så länge är Everybody's doing it, Between the lines och Hey boys and girls.

Förresten, berättade jag att jag såg dem live för inte så länge sedan? Jag tror inte att jag skrev om det här, men det var helt grymt! Det var en festival i stan som kallas "Homegrown", vilket innebär att det bara är band från Nya Zeeland som spelar. Jag hörde att Evermore skulle vara där och ville så klart gå, men biljetterna var slutsålda sedan länge. Enda sättet att få tag på en biljett var att köpa en från någon annan och det billigaste jag hittade var ungefär 600 kr, vilket jag inte hade råd att betala.

Hur kom jag in då? Jo, genom att göra något som mina föräldrar säkert inte kommer att gilla. (Förlåt mamma och pappa). Vi kände många som hade biljetter och när de kom dit så bytte de biljetten mot ett sorts armband. Ungefär som åkbanden på Gröna Lund. De kom tillbaka till lägenheten och visade armbandet. Jeremy tog ett kort på det och jag använde photoshop för att skapa egna armband. Haha! Det gick hur bra som helst. Vi gav dem till ungefär 7-8 personer och vi kom in allihopa utan problem! Jag såg bara Evermore. Det var det enda jag ville in och se. De flesta andra gick och såg Blindspott också, men jag är inget större fan. Hur som helst så är jag glad över att få ha sett Evermore live, för de turnerar inte i Europa.

Förresten, grattis på födelsedagen mamma!

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback