Inga åksjuketabletter för mig..



Pappa skickade åksjuketabletter till mig från Sverige. Inga problem trodde jag, tills de stoppades i tullen. Tydligen är dosen för stark för Nya Zeeland. Skulle man vilja ha samma styrka på tabletterna här så måste man få det utskrivet av en läkare. Så jäkla dumt! Om jag fortfarande vill ha tabletterna måste jag gå till en läkare och få honom att skriva under ett papper som jag kan skicka till dem, vilket skulle kosta 77 dollar. Alltså ca 385kr. Jävla skitsystem.

På apoteket här finns det liknande tabletter fast med halva dosen. De räcker endast i 8 timmar och rekommenderad högsta dos är 2 per dygn. Alltså 16 timmar.. Jaha? Hur gör jag om jag sitter på ett flyg i över 24 timmar då?

Jag vet inte vad jag ska göra. Om jag ska betala nästan 400 kr för att få ut tabletterna eller om jag ska överdosera den Nya Zeeländska varianten. Något av det blir det.

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback