All Blacks vs France



Ikväll så spelar Nya Zeelands rugbyteam All Blacks mot Frankrike här i Wellington.
Vi tänkte ett tag köpa biljetter och gå och se matchen live, men de kostar 400 kr, och vi kände att vi inte riktigt har råd med det. Så i stället så ska vi troligen gå och se matchen på en pub i närheten.

Jag är sjuk. Jag vet inte vad det är jag har för jag har varit magsjuk, gått runt och nyst och tappat rösten. Jag har lite av allt tror jag. Förhoppningsvis mår jag bättre på Måndag så att jag kan gå till jobbet. Jag träffade chefen när vi var ute och gick förut och han berättade att Carls (en kille på jobbet) bror har svininfluensan, så Carl får inte komma till jobbet.

Svininfluensan har spridit sig snabbt! Vi har över 200 fall i Nya Zeeland nu. Troligen mer än så. Jaja. Får man det så får man. Det är ju inte så farligt som de från början fick det att verka som. Den är ju enbart dödlig om man är sjuk eller allmänt svag från början. Så till exempel om man är gammal eller bebis, då kan det vara riktigt farligt. Men är man en vanlig person mellan 10-70 år så är det bara som en vanlig influensa. Skillnaden är att den sprider sig lättare.

Jag försöker att inte oroa mig så mycket i alla fall.

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback