Stress, stress, stress..



Det har varit väldigt stressigt på jobbet de senaste dagarna
. Det har även bidragit till att jag inte orkat skriva några inlägg. Igår var det kaos på jobbet. Dagen började med att det blev strömavbrott i Wellington, så vi kunde inte sälja någonting. Vi kunde inte ens komma in i byggnaden tydligen, jag vet inte, för jag jobbade senare när de redan fixat strömavbrottet. Men sen så var den lunchstress och jag höll på att flippa ur.

Ungefär vid tretiden gick våran kaffemaskin sönder och vi kunde bara göra kaffe utan mjölk. De flesta som kom in ville så klart ha kaffe med mjölk. Vi ringde efter en reparatör och han kom efter ungefär en halvtimme eller 45 minuter. Sedan tog det ungefär en halvtimme för honom att laga maskinen. När vi sen kunde börja igen fick vi nästan inga kunder, så chefen gick hem och lämnade mig, Karena och Jasmin. Både jag och Karena är nybörjare och kan inte göra kaffe, så Jasmin var den enda som kunde göra det.

När klockan blev fem så kom det så mycket kunder att vi fyllde hela caféet. Karena stod i kassan och tog ordrar, och Jasmin gjorde så klart kaffet. Vad fick jag göra då? Jo, jag fick tillaga maten, ta ut maten, göra kalla drycker, ta ut dryckerna, städa undan på bord, sätta i gång diskmaskinen, plocka ur diskmaskinen, ta ut kaffet..

När jag kom hem var jag i stort sett totalt utbränd och bara slängde mig på sängen. Idag har det inte varit lika illa, men vi har ju inte haft lunchstressen än. Jag är hemma på min lunch just nu, och skall springa tillbaka om ca 10 minuter. Hur som helst så har ni nu fått en uppdatering om hur det kan vara på mitt jobb ibland.

Kommentera
Postat av: Tiina

yes.. men de e ju bra :)

huvudsaken du tjänar pengar nu iaf!

jaa hihi i högbrunn :)!

2009-01-21 @ 23:51:17
URL: http://onlyonelove.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback