Avskedsmiddag på Hog's Breath



Igår var sista helgdagen som Bowen är i Nya Zeeland. På Onsdag kväll åker han hem till Kina för att bo där i ungefär ett halvår. För att säga farväl på ett bra sätt så gick vi till Hog's Breath (en dyr restaurang som mestadels serverar biff) och bjöd honom på middag. Jag hade egentligen inte råd, men jag tänkte att jag ändå har fått ett jobb, så jag kommer få pengar så småningom.

Idag var min första dag på jobbet. Jobbade mellan 08-14. Det är ett väldigt stressigt café kan jag tala om. Man springer fram och tillbaka till borden hela dagen och serverar kaffe och annat. Och när man äntligen får en stund över att andas så måste man diska och göra andra saker. Jag är helt slut nu och ändå jobbade jag bara 5,5 timme.. Oj, oj, hur ska det gå..

Nejdå, det är ingen fara. Jag klarar mig. Man måste bara vänja sig lite vid det först. Det är väldigt trevliga människor som jobbar där. Så jag kände mig riktigt välkommen.

Nu ska jag gå och vara lite social med pojkvännen. Vill ni se fler bilder från middagen på Hog's Breath så finns de på min bilddagbok.

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback