Ännu en jobbig morgon

Just nu sitter jag och huttrar och fryser i vardagsrummet. Gick upp för ca 20 minuter sedan och klockan är nu 20 över åtta på morgonen. Fönstrena har varit öppna hela natten, vilket jag avskyr, men tydligen så måste vissa människor öppna dem när de går och lägger sig. Så jag sitter fullt påklädd, inlindad i en filt.

Det tog emot att gå upp imorse. Jag hade mycket gärna legat kvar ett par timmar till. Igår hade jag chansen att få ledigt idag, för en tjej jag jobbar med kom fram och frågade om hon kunde ta mitt skift. Det kändes mycket lockande, men eftersom jag behöver pengarna tackade jag nej till det. Just i denna stund ångrar jag mig enormt. Men det brukar bli bättre när man väl kommer dit och börjar jobba. Morgonskiften brukar kännas som att de går fortare än eftermiddagsskiften.

Hur som helst så måste jag gå och göra mig i ordning nu. Förhoppningsvis kan jag ladda upp lite bilder från Palmerston North ikväll.

Kommentera
Postat av: Tiina

Ooh du har fixat ett jobb, grattis! :)

antar att du jobbar i nån sort cafeteria eller restaurang? :D hur mår du annars då?

btw, vi har fått lägenhet nu :D

2009-01-20 @ 17:21:09
URL: http://onlyonelove.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback