Smells like teen spirit



Såg  på Musikmaskinen på femman förut och fick reda på att svenska folket röstat fram Nirvanas "Smells like teen spirit" till bästa 90-tals låt. Jag håller inte riktigt med om det, även om det är en bra låt. Så här såg listan ut:

1. Nirvana - Smells like teen spirit
2. Bryan Adams - (Everything I do) I do it for you
3. Nordman - Vandraren
4. The Fugees - Killing me softly

5. Magnus Uggla - Kung för en dag
6. Roxette - Joyride
7. No Doubt - Don't speak
8. Rednex - Cotton eye Joe
9. Oasis - Wonderwall
10. Aqua - Barbie girl

De enda av de låtarna jag hade haft på topp tio listan är Bryan Adams och Oasis. Jag kan inte direkt komma på några andra 90-tals låtar som var populära på den tiden. Men några 90-tals låtar som jag själv gillar är:


Savage Garden - Truly Madly Deeply
Goo Goo Dolls - Iris
Filter - Take a picture


Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback