Kan man döda tid på något bättre sätt?



Har fortsatt översatt Gossip Girl ikväll. Håller just nu på med avsnitt sex på säsong två. Jag har översatt tolv minuter på ca två timmar.
Förstår ni då vad jag menar med att det tar tid?

Men samtidigt är det så grymt roligt. För det första får man se avsnittet igen och man lägger märke till varenda detalj när man måste pausa var fjärde sekund ungefär. Och inte nog med det så lär man sig faktiskt mer engelska under tiden. Jag kan inte säga att jag förstår precis allt som sägs i Gossip Girl. Men jag förstår sammanhanget. Därför använder jag tyda för att översätta ord som jag inte förstår.

Jättekul att undertexterna uppskattas också :)

Kommentera
Postat av: anna

åh idag kommer ju nytt gg!:)

2008-11-18 @ 06:51:11
URL: http://addspirit.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback