Att skapa undertexter tar tid


Nu har jag suttit och översatt ett GG avsnitt i två dagar. Vilken tid det tar. Först måste man översätta, vilket är det som tar mest tid. Sedan måste man gå igenom och kontrollera att allt är rätt. Och det är det aldrig. Så då måste man rätta till felen. Men det är kul.

Det blir nog till att titta på lite Desperate Housewives nu tror jag, så att jag kan komma ikapp någon gång. Jag ligger några avsnitt efter med One Tree Hill också, men jag tappade verkligen lusten när det började likna Days of our Lives. Alldeles för larviga scener.

Men först ska jag fixa en låt från Gossip Girl. Dark on Fire av Turin Brakes.

Kommentera
Postat av: anna

jag gav upp oth helt när det blev days of our lives.

2008-11-11 @ 22:27:43
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: silver

Jag översatte Lost under ungefär ett års tid. Och du har rätt, att skriva undertexter tar verkligen tid. Men det är jäkligt skön känsla när man är helt färdig med en text.

2008-11-13 @ 02:11:43
Postat av: Sophie

Ja det är verkligen kul när man är klar med en text. Och ännu roligare om den är uppskattad av andra :)

2008-11-13 @ 11:01:47
URL: http://krystaldream.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback