Vart tog värmen vägen?

Det är långt ifrån lika kallt som hemma i Sverige, men det är fruktansvärt kallt inomhus. Eftersom det är sommar är inga element påslagna och det är bara runt 13-17 grader ute. Vi har stora fönster i vårt rum som inte håller tätt så jag håller på att frysa ihjäl. Inatt sov jag med pyjamas, strumpor, i en sovsäck, med två täcken. Just nu sitter jag med två tjocka tröjor på mig. Just nu skulle jag vilja flyga över till Australien där det är 25-31 grader just nu. Fy vad härligt. Men det tycker inte pojkvännen. Det är för varmt för honom.

Jag hoppas verkligen att det blir varmare här snart, men det ser inte ut att bli det den här veckan. Jag pratade med en tjej igår som sa att det oftast blir lite kallare runt jul och nyår, men att januari brukar vara riktigt varm. Jag hoppas att hon har rätt!

Kommentera



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback