Grillfest med Monopol!



Idag gick vi iväg för att grilla hemma hos Dan. Vi gick först förbi Metro (mataffär) för att köpa kött och annat gott att grilla. Jag stod där en ganska lång stund och funderade på vad jag ville ha. Korv tycker jag inte om. Biff är gott ibland, men helst inte att grilla. Kyckling tar väldigt lång tid att grilla. Till slut bestämde jag mig för en kotlett som såg ut ungefär som en liten flintastek. Mmm, tänkte jag. Flintastek är gott.

Tyvärr så var "flintasteken" en stor besvikelse. Den smakade inte alls gott. Så jag åt lite annat som de andra grillade. Men vad jag åt mest var jordgubbar med socker. Gud så gott det är!

Jag fick syn på ett monopolspel och undrade om det var någon som ville spela, samtidigt tänkte jag att det kanske var lite töntigt att fråga det på en fest. Men det visade sig att det var många som ville spela. Gissa vem som vann..

Jag förstås ;)

Kan egentligen inte säga "förstås" för jag vinner aldrig på monopol i vanliga fall.

(För er som undrar varför det inte kommit upp några nya bilder på bilddagboken även fast jag skrivit att jag ska ladda upp där så beror det på att uppladdningsklienten på bilddagboken ibland inte fungerar här. Så jag har försökt ladda upp bilder, men än så länge har det inte gått. Det kommer så småningom)

Kommentera
Postat av: anna

jag vil ocksåpå grillfest! är så trött på vintern.

2008-12-20 @ 17:01:06
URL: http://addspirit.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback