Engelskan är jag tydligen bra på

Jag har fått många kommentarer de senaste månaderna på att man inte hör att jag är svensk. Det känns jätteskönt att höra! Senast igår så träffade jag en tjejkompis till Jeremy och pratade med henne ett tag. Sedan nämnde Jeremy att jag var svensk och hon blev chockad. Hon sa att hon inte alls kunde höra att jag var europeisk utan att det mer lät som om jag kom från USA. Jag förklarade det med att jag tittar för mycket på tv-serier!

Jag kommer ihåg tidigare i år när jag satt och pratade med en kille i Stockholm och jag sa att jag var svensk. Då sa han "Ja, men du har väl i alla fall bott utomlands?". Nej, svarade jag och han blev imponerad. Han själv var från Afrika och hade en ganska klar afrikansk accent.

Så jag tvivlar inte längre på att jag är bra på engelska! Förhoppningsvis blir jag väl ännu bättre efter 6 månader här i
Nya Zeeland. Jag kanske börjar prata med Nya Zeeländsk dialekt. Vem vet.

Kommentera
Postat av: anna

härligt! det är ju en sån fin dialekt också :)

2008-12-24 @ 08:36:04
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: mikaela

Du var väl bäst i klassen när det kom till engelskan ;) God jul på dig!

Vi har ingen snö :/ antar du har det en aning varmare än vi, haha.

2008-12-24 @ 14:44:42



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback