Det kan vara läskigt att mata fåglar!

Igår så kände Jeremy och jag oss för att gå ut i solen och hitta på något. Vi kom på att vi hade en massa gammalt bröd, så vi bestämde oss för att gå och mata fåglar i rosträdgården. Inte i själva trädgården, men de har en damm där inne där en massa änder och duvor samlas.

Vi kom dit och det var inte så jättemånga fåglar där till en början. Vi började kasta i brödet och fler och fler änder och duvor kom. Efter ett par minuter var vi omringade uppe på asfalten och jag började känna att jag var lite instängd. Så jag gick och satte mig på parkbänken som finns där. Fåglarna följde såklart efter mig.

Sedan hände något som gjorde att jag fick en stor chock. En av duvorna tog sats och flög upp och satte sig i mitt knä. Klorna var ganska vassa så det gjorde lite ont eftersom jag bara hade klänning på mig. Jag knuffade ner duvan. Men då tog den sats igen och flög upp och satte sig på min arm istället och började äta av brödskivan jag hade i handen. Men inte nog med det! Efter ungefär 20-30 sekunder flög duva nummer två upp och satte sig PÅ den andra duvan. Jag har sett tama duvor förr, men inte riktigt så hungriga!

Här nedan kommer lite bilder från fågelmatningen. 
Samma bilder finns den 26:e December på min bilddagbok.
(Var inte oroliga. Jeremy pussar inte duvan på riktigt!)



Kommentera
Postat av: kjell

se upp för fågelinfluensan

2008-12-27 @ 08:46:50
Postat av: anna

usch fåglar är läskiga ju. går inte alls att lita på hehe

2008-12-27 @ 13:30:09
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: jch

Roliga bilder

2009-01-03 @ 11:17:01
URL: http://musikochfotboll.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback